بلوغ هایی برای ازدواج

#ازدواج
 شرط جدا شدن از خانواده، فقط این نیست که با ازدواج فضای فیزیکی و خانه تان را از پدر و مادر جدا کنید، حتی در آن صورت هم ممکن است شما هنوز وابسته به خانواده باشید. در واقع کسی که تصمیم به ازدواج دارد باید به یک حداقل هایی در زندگی دست یافته باشد که به آنها بلوغ های ازدواج می گویند.

 این بلوغ ها به طور خلاصه عبارتند از:

⭕️بلوغ جنسی:
 بلوغ جنسی هم از جهت فیزیولوژیک مطرح است که تابع سن بوده و رسیدگی به توانمندی های جنسی و تولید مثل را شامل می شود، هم روانی است. یعنی شناختن نیازهای نیازهای جنسی و دانستن سلیقه خود.

⭕️بلوغ شخصیتی:
 مباحث مربوط به شخصیت سالمتر مثل خود کم بینی یا خود شیفتگی، بحث استقلال شخصیتی فرد، آیا از خودش تفکر دارد و... در این بخش قرار می گیرد.

⭕️بلوغ عاطفی:
شناخت هیجان های خود و دیگران. یعنی فرد بخش عاطفی  روان خود را بشناسد مثلاً بداند چرا از یک فرد خوشش می آید، بتواند عواطف و هیجانات و احساسات خود را کنترل کند.

⭕️بلوغ اجتماعی:
 موقعیت و پایگاه اجتماعی که به کار و خانواده ارتباط دارد مشخص شده باشد و فرد هویت اجتماعی خود را بشناسد.

⭕️بلوغ معنوی:
 مشخص بودن سبک دینداری فرد و احترام به طرف مقابل.

⭕️بلوغ مالی:
 داشتن شغل ثابت، توانایی برآمدن از عهده دخل و خرج زندگی. منظور از بلوغ مالی ، صرفاً داشتن تمکن مالی فراوان نیست. بلوغ مالی یعنی داشتن شغلی ثابت که شخص حداقل یک سال در آن کار کرده است، و داشتن توانایی پس انداز و برنامه ریزی و مدیریت مالی در زندگی، که لازم است این موارد به دقت چک کنید