♨️♨️چرا زنها در هنگام عادت ماهانه (یا عادت ماهوار) دچار تغییر رفتار و اخلاق میشوند (عصبانی‌ و تند خو میشوند)؟

🔷 بسیاری از خانم‌ها (نه همهٔ آنها) به دلیل تغییرات هورمونی که باعث عادت ماهانه میشود تغییرات روحی‌ و رفتاری و دردهای جسمی‌ مختلفی‌ را تجربه میکنند.


🔺این تغیرات ممکن است این باشد که آستانهٔ دردشان پایین بیاید،
به صحبتهای بقیه حساس شوند و درد‌های جسمانی مثل دل‌ درد یا سردرد و غیره داشته باشند .

🔺این حالت‌ها طیف گسترده‌ای دارند که از یک خانم به نفر بعدی متفاوت است و حتا برای یک شخص واحد هم در طول زمان متغیر است. اگر به مکانیزم عادت ماهانه آشنا باشید، می‌دانید که بیشتر به معجزه شبیه است!

👌مقدار تغییری که در بدن یک زن به وجود میاید که این دوره از ماه را ایجاد کند واقعاً پیچیده است. به خاطر همین تغییرات است که یک زن، حالت زنانه‌اش را دارد و میتواند مادر شود.
👈در عین حال این دوره برای مردها میتواند سخت باشد چون نمی‌دانند چرا همسرشان یک دفعه تغییر خلق و خو داده و بعضا درک نمیکنند که سطح درد یا ناراحتی خانم چگونه است چون خودشان این تجربه را ندارند.

👈من همیشه به خانم‌ها توصیه می‌کنم که اگر در رابطه هستید و زمان عادت ماهانه تان مرتب است این تاریخ را به همسرتان هم اعلام کنید. این کار از بسیاری از مشاجره‌های بی مورد جلوگیری می‌کند.


👈در ضمن اگر کاری هست که از همسرشان توقع دارند به او مستقیم بگویند نه اینکه منتظر باشند که او حدس بزند چون مردها این عادت ماهانه را ندارند و شاید واقعا ندانند چکار کنند که برای خانمشان شرایط بهتری را فراهم کنند.