#عوارض_رابطه_مقعدی
#حتما_بخوانید

برخی عوارض آمیزش از پشت با زن عبارتند از:

🚫 ۱- مهمترین عارضه ای که آمیزش از طریق مقعد برای زن دارد این است که چون لذت حقیقی جنسی برای زن از طریق آمیزش از فرج و مجرای تناسلی حاصل می­شود نه از طریق مقعد، بنابراین زن دچار سردمزاجی و بی میلی جنسی شده و در آینده نزدیک خود را موجودی می­یابد که وسیله دفع شهوت شوهرش شده و خودش نباید از این غریزه خدادادی لذتی ببرد.
🚫 ۲- از آنجا که ساختمان مقعد طوری است که ظرفیت پذیرش آلت مرد را ندارد (بر خلاف واژن یا فرج که خاصیت ارتجاعی و لغزنده دارد) و هر لحظه امکان آسیب دیدگی ماهیچه حلقوی (اسفنگتر) دهانه مقعد و حتی پارگی آن وجود دارد. در نتیجه زن گرفتار درجاتی از بی­اختیاری مدفوع شده و نیازمند جراحی و عوارض بعدی می­شود. چون مرد در حال لذت جنسی فقط به فکر دفع شهوت خود است و حرکات بدون کنترل او هر لـحـظه می­تواند به زن آسیب فیزیکی وارد کند.
🚫 ۳- مقعد محل ذخیره فضولات دستگاه گوارش (مدفوع) است که حاوی میکروبهای زیادی است. در اثر مالش و دخول آلت این میکروبها می­توانند وارد دستگاه تناسلی مرد شده، خود او را به عفونتهای خاصی مبتلا سازند. در حالی که مقاربت از راه واژن یا فرج چنین عوارضی به همراه ندارد.
۴- مخاط مقعد بسیار ظریف و نازک اسیت و احتمال پارگی و انتقال انواع ویروس از جمله ویروس ایدز از طریق آن به داخل خون زیاد است و حتی یکی از علل شیوع ایدز در غرب از طریق جنسی، لواط و مقاربت از طریق مقعد است.
🚫 ۵- از آنجا که دهانه مقعد دارای ماهیچه­ای حلقوی است، مانند یک کش محکم دور آلت مرد را گرفته و در لحظه خروج منی مانند یک سد عمل می­کند. و در اثر این عمل احتمال پس زدن منی به عقب و فشار به کیسه­های منی و غده پروستات و عوارض ناشی از آن خیلی زیاد است.
🚫 ۶- از جمله عوارض مقاربت از راه مقعد ابتلای مرد به زودانزالی در آینده است در نتیجه نمی­تواند آنگونه که باید از همبستری با همسرش لذت ببرد و بنابراین دچار سردمزاجی شده و مشکلات روحی پیدا خواهد کرد.
🚫 7- رابطه جنسی از راه مقعد یا کلا وارد شدن هر شئی خارجی به درون مقعد، باعث آسیب دیدن اسفنکتر خارجی می شود و خاصیت ارتجاعی اسفنکتر ها را از بین می برد، به نحوی که پس از دخول و خارج شدن آلت تناسلی از مقعد، اسفنکترها نمی توانند به حالت قبلی خود برگشته و مانند حلقه کشی، که زیاده از حد کشیده و باز شده باشد، به عبارتی گشاد شده و با طی یک فاصله زمانی به حالت اول خود برمی گردند و در صورت تکرار، این عمل باعث میشود که اسفنکتر های مقعد نتوانند کار خود را به درستی انجام دهند، یعنی از توانایی دریچه مقعد کاسته شده و گاها از قدرت ارادی خارج میشود.