فعال کردن Developer Options در اندروید

یکی از مزیت‌های سیستم‌عامل اندروید، قابلیت شخصی‌سازی بسیاری از بخش‌ها بر اساس سلیقه کاربره، با این حال شما می‌تونین با فعال کردن Developer Options یا همون گزینه‌های مربوط به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، باز هم به گزینه‌های بیشتری دسترسی پیدا کنین. تو سیستم‌عامل اندروید نسخه 4.2 به بعد، به صورت پیش فرض این گزینه مخفیه. دلیل این کار هم روشنه چرا که کاربرای عادی نیازی به این تنظیمات ندارن و تو برخی موارد اعمال تنظیمات اشتباه ممکنه سبب رفتارهای غیرعادی و یا آسیب رسوندن به دستگاه بشه.
فعال کردن این گزینه می‌تونه مزیت‌های زیادی داشته باشه که در ادامه به برخی از اونها اشاره می‌کنیم:
 
- ویژگی USB Debugging :

با فعال کردن این گزینه امکان ارتباط بین کامپیوتر و گوشی اندروید فراهم می‌شه.

- قابلیت Set Password Backup :

زمانیکه از اطلاعات کل دستگاه بک آپ گیری می‌کنید برای حفظ امنیت این اطلاعات می‌تونین پسوردی برای نسخه پشتیبان تعریف کنین که این پسورد تمامی اطلاعات رو Encrypt و یا اصطلاحا رمزنگاری می‌کنه.
 
- افزایش سرعت Applicationها :

شما می‌تونین جهت افزایش سرعت عملکرد گوشیتون گزینه‌های Windows animation scale ،Transition animation scale و Animator duration scale را در کمترین حالت ممکن و یا در حالت Off قرار بدین.

- فعال کردن Force 4x MSAA :

اگه گوشی اندرویدی شما دارای کانفیگ سخت‌افزاری مناسبی باشه شما می‌تونین جهت عملکرد مناسب بازی‌های سه‌بعدی گزینه Force 4x MSAA را فعال کنین. با فعال کردن این گزینه شما می‌تونین در بازی‌های سه‌بعدی کیفیت تصاویر بهتری رو مشاهده کنین. البته لازم به ذکره از اونجاییکه با فعال کردن این گزینه استفاده بیشتری از پردازنده گرافیکی میشه، بالطبع مقدار استفاده از باطری هم افزایش پیدا می‌کنه.

با توجه به کاربردهای ذکر شده اگه تمایل به فعال کردن این بخش دارین، می‌تونین با انجام مراحل زیر این منو را در گوشی خود فعال کنین.
ابتدا به Settings یا همان تنظیمات مراجعه کرده و بخش About Phone را باز کنید. سپس ۷ بار بر روی بخش Build Number بزنین. با برگشت به بخش تنظیمات، منوی Developer Options نمایش داده میشه.