💕✍🔷 عوامل اخلال در روابط زناشویی🔷

1️⃣ دخالت خانواده ها
خانواده ها و اطرافیان زوجین در تخفیف یا تشدید مشکلات نقش بارزی دارند بویژه اگر ازدواج با رضایت کامل بزرگان نبوده باشد. باید بدانید که وقتی به همسرتان «بله» گفته‌اید یعنی او را به همه آدم‌های دیگر مقدم کرده‌اید. در این صورت هر کس آنها را سمتی می‌کشد بدون اینکه به سمت همدیگر کشیده شوند. زوج‌ها در ازدواج‌های سالم یاد می‌گیرند که همدیگر را به هرکس و هرچیز دیگر مقدم بدانند.

2️⃣ ارتباط کلامی بی کیفیت
دغدغه های زندگی روزمره شما را درگیر خود می‌کند و باعث می‌شود نتوانید با همسرتان صحبت کنید. سعی کنید برای حرف زدن با همدیگر وقت بگذارید. مهارت حرف زدن و گوش دادن پویا را بیاموزید و پیام های سمی را دور بریزید.

3️⃣ استــرس
گاهی خانه مان به مرکز تخلیه استرس های روزمره مان تبدیل میشود. زوج‌های سالم باید از استرسشان برای نزدیک‌تر شدن به هم و تکیه کردن به همدیگر استفاده کنند، حالا منبع این استرس هرچه که باشد، از مشکلات مالی گرفته تا مشکلات کاری و بیماری.

4️⃣ تکنـولوژی
خیلی از ما وقتمان را در دنیای مجازی پرهرج‌ومرج تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی تلف می‌کنیم، بدون اینکه وقتی برای صمیمی‌تر کردن رابطه با همسرمان بگذاریم. پس تلفن‌هایتان را خاموش کنید، تلویزیون را از برق بکشید و سعی کنید برای همسرتان وقت بگذارید.

5️⃣ خودخواهی
 اینکه کسی را بر خودمان مقدم کنیم کار سختی است چون ذات ما طوری است که خودمان را به همه چیز و همه کس مقدم بدانیم. هربار که به خودمان جواب مثبت می‌دهیم، به ازدواجمان جواب منفی داده‌ایم زیرا ازدواج مرد درمقابل زن یا بلعکس نیست، ما در مقابل من است.

6️⃣ نبخشیدن همدیگر
 بخشش به معنی تبرئه کردن دیگران نیست، به معنی آزاد کردن خودمان است. بخشیدن به معنای فراموش کردن نیست ببخشید تا راحت زندگی کنید برای اینکه اجازه دهیم خداوند که خود بخشاینده متعال است، ما را التیام دهد.

‼️ مسواک زدن و دهان خوشبو، معطر بودن،  ظاهر مرتب و جذاب،  شوخ طبعی، خلوت های دونفره را فراموش نکنید.

♦️اگر در موارد ذکر شده مشکل دارید، اهمال نکنید وقت مشاوره بگیرید و رابطه تان را تسهیل کنید.