گاهی اوقات دلایلی وجود دارند که شما را مجبور می کنند تا در روابط خود با دوستانتان مرز و محدوده قائل شوید و قدری ارتباطتان را کم کنید. برخی از این موارد به شرح زیر می باشند؛

اگر دوستتان همیشه کاری انجام می دهد که شما احساس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید، شاید زمان آن رسیده باشد که دوستی خود را با او قطع کنید.
این احتمال وجود دارد که دائماً شما را مسخره کند و هنگامیکه از او سوال می کنید: “چرا یک چنین کاری می کنی؟” به شما پاسخ می دهد که تو جنبه شوخی نداری و زیاد از حد خشک و جدی هستی. اگر دوستتان ارزش ادامه رابطه را داشته باشد زمانیکه می بیند شما از رفتار و طرز برخورد او ناراحت می شوید آن را متوقف می نماید حال چه شوخی کند چه جدی باشد.

شاید دوستتان به شما بگوید که از همسر و فرزندتان خوشش نمی آید و شما را تنهایی به مهمانی و یا مکان های دیگر دعوت کند. این یک بی احترامی مسلم نسبت به شماست؛ چراکه با این کار خود اولاً احساس بدی در شما بوجود می آورد و در ثانی به انتخاب شما توهین کرده

اگر فکر می کند که شغل فعلی تان اصلاً مناسب نیست باید دنبال کار جدیدی باشید و دائماً در مورد شغل خودش با شما صحبت کرده و از آن تعریف می کند، در حقیقت با این طرز برخورد در حال کوچک کردن شماست و تصمیمات اساسی زندگی تان را زیر سوال می برد.

ممکن است به بقیه دوستانتان حسادت کند و شما را در شرایطی قرار می دهد که مجبور شوید میان او و سایرین یکی را انتخاب کنید. .او از نظر احساسی شما را مورد آزار و اذیت قرار می دهد و احتمال تشدید اینگونه آزار و اذیت ها در آینده بیشتر خواهد شد.


یکی دیگر از رفتارهایی که سبب نقض مقررات ارتباط دوستانه می باشد این است که وقتی دوستتان متوجه رازی در مورد شما می شود آنرا یکمرتبه افشا می کند و از آن بر علیه شما استفاده کرده و ماجرا را با سایرین مطرح نماید. این کار فرقی با دزدی ندارد و در این حالت وی اطلاعات شما را به نوعی دزدیده است.

اگر دوستتان با همسر و یا نامزد شما خیلی مشکوک و زیاد خوش و بش میکند.

اگر با او برخورد فیزیکی داشتید و دعوا کردید هم باید در رابطه مرز و محدوده قائل شوید. برخی از افراد هستند که در بزرگسالی هم به جان هم می افتند و دعوا می کنند.
 اگر دوستتان هم اتاقی تان است و به شما توهین میکند، بهتر است جای جدید برای زندگی پیدا کنید. گاهی اوقات حتی دیده شده که کار این افراد به پلیس کشیده شده است.

اصولاً افراد دوست ندارند که به ارتباط دوستانه خود پایان دهند اما گاهی اوقات انجام یک چنین کاری لازم و ضروری است. البته در ابتدا کارهای زیادی برای متوقف ساختن یک چنین مشکلاتی می توان انجام داد. مثلاً می توانید برخورد رو در رو داشته باشید، برایش نامه بنویسید، و یا با او حرف نزنید، و به تلفن هایش جواب ندهید. اگر یکمرتبه ارتباط خود را با او قطع کنید شاید کار درستی نباشد، به هر حال تصمیم نهایی با خودتان است. به خاطر داشته باشید که خاتمه دادن به ارتباط دوستانه مانند اتمام روابط رمانتیک یک واقعه ناخوشایند محسوب می شود به همین دلیل باید زمان لازم برای فراموش کردن او را به خودتان بدهید.
#روانشناسی