‍  #باورهای غلط درباره واژینیسموس:
 

زنانی که واژینیسموس دارند، از نظر میل جنسی بسیار سرد هستند !!

این جمله غلط است . آنها ممکن است از نظر میل و تحریک جنسی کاملا نرمال باشندو در مراحل پیشنوازی جنسی مشکلی نداشته باشند . اما در آخرین مرحله ارتباط جنسی ، یعنی دخول ، نا توان هستند.

اگر دخول را با زور و قدرت بیشتری انجام دهیم ، موفق خواهیم شد !!

این جمله نیز غلط است و انجام دخول با شدت بیشتر ، فقط شرایط را بدتر میکند .

خوردن الکل و تماشای فیلم های تحریک آمیز  و گذشت زمان ، خودبخود به درمان واژینیسموس کمک میکند !!

این جمله نیز غلط است . چون خانم های دارای وازینیسموس ، میل جنسی کافی را دارند و نیازی به تماشای فیلم یا مصرف الکل ندارند . منتها به لحاظ ذهنی به یک سری تمارین تحت نظر شخص متبحر نیاز دارند.

آلت همسر من و یا هیکل او برای من بزرگ است !!

این مساله تاثیر چندانی بر رابطه ندارد . همانطور که گفتم واژن چین هایی دارد که به هر درجه که لازم باشد این چین ها قدرت باز شدن دارند .

واژینیسموس درمان ندارد . مشاوره ها برای دلخوشی است !!

خوشبختانه موارد بسایر زیادی رو می بینیم که با عمل کردن به توصیه های پزشک یا مشاورشان ، مشکل شان برطرف شده است.

تمام زنان دارای واژینیسموس ، در کودکی شان آزار جنسی را تجربه کرده اند !!

خیر ! این مساله فقط درصد کمی از علل واژینیسموس را در بر می گیرد و در واقع علت اصلی و مهم آن هنوز ناشناخته است .

تنها راه درمان واژینیسموس جراحی است !!

الان شما عضله دربرگیرنده واژن و بافت چین چین واژن را شناخته اید . به نظرتان باز هم فکر میکنید درمان واژینیسموس جراحی است ؟! پس متوجه شدید که انقباض  ناگهانی و غیر ارادی عضلات یک مساله ذهنی است و با جراحی رفع نمی شود . در موارد بسیاااار نادری ، پرده بکارت ممکن است ضخیم باشد که هر چه "هر 2 زوج" با هم تلاش میکنند ، از بین نمی رود . در این موارد گاهی جراحی لازم است . این را با واژینیسموس اشتباه نگیرید.

حالا باید چیکار کنم ؟

 

1.مراجعه به پزشک یا ماما برای اینکه مطمئن شوید مشکل شما علتی مثل عفونت یا پرده بکارت ضخیم و ...ندارد . بلکه "خود واژینیسموس" است. معاینه زنان از مهمترین کارهای اولیه است که باید در وهله اول انجام شود . این معاینه به این دلیل است که بدانیم آیا اناتومی دستگاه تناسلی شما نرمال است  ؟ مشکلی از نظر پرده بکارت وجود ندارد؟ اگر به واژینیسموس مشکوک هستیم ، با معاینه می توانیم درجه آن را مشخص کنیم .

 

گاهی  به خانم دچار واژینیسموس بطور عامیانه گفته می شود که واژن شما تنگ است !! حتمالا منظورشان همان واژینیسموس می باشد که انقباض غیرعادی هنگام رابطه ، سبب تنگی بیش از حد واژن شده و دخول را غیر ممکن می سازد . واژینیسموس درمان خاص خود را دارد که شامل جلسات مشاوره و تمریناتی است که در منزل انجام می شود . گاهی ارجاع به پزشک متخصص توانبخشی و ...ضرورت می یبابد . اما باید بدانید جراحی در بهبود واژینیسموس نقشی ندارد .

2. مراجعه به کلینیک های سلامت جنسی : موفقیت درمان واژینسموس بستگی به انجام روشهای گام به گام و منظم تحت هدایت درمانگر متبحر دارد .