🍃🍃ویژگی های مثبتی که از پدر و مادرم به ارث بردم

🔵 ویژگی های مثبت پدرم  که به ارث برده ام

1⃣  ویژگی بی اعتنایی به دنیاست. پدر من به ثروت، به قدرت و به شهرت به تمام معنا بی اعتناست. من نمی خواهم ادعا کنم در حد پدرم هستم ولی به این سه مطلوب و جاذبه اجتماعی از همان کودکی تا به امروز بی اعتنا بودم.

2⃣ عشق به علم فقط به خاطر علم است. پدر من همیشه مطالعه می کرد بدون این که سرسوزنی غرضی غیر از کسب علم و غیر از حقیقت طلبی از این مطالعه کردن ها داشته باشد.

3⃣  ویژگی سوم هم ساده زیستی پدر من است که به صورت باورنکردنی ای در قرن بیستم ساده زیست است.
من این سه را به رایگان و بدون ریاضت از پدرم دریافت کردم.

🔵ویژگی های مثبت مادرم که به ارث برده ام

1⃣یک ویژگی خوش بینی آنان است چرا که مادر من به همه کس خوش بین بود و من با این که در زندگی ام از این حد از خوش بینی خیلی لطمه خوردم و خسارت دیدم ولی چیزی نیست که بتوانم از خودم دفع کنم .

2⃣ ویژگی دوم سخت کوشی مادرم است. در طول عمرم مادرم را یک ثانیه بیکار ندیدم. وقتی هم به نظر می آمد در جمع خانواده نشسته، در حال انجام دادن کاری بود و چیزی پاک می کرد.

3⃣ ویژگی سوم هم شخصیت وسواسی من است که از مادرم به من رسیده است.

 نمی گویم که این شش ویژگی هیچ زیانی برای من نداشته ولی روی هم رفته هر شش تای این ویژگی ها برای من سودآور بوده است.

🌂مصاحبه یک فنجان اسپرسو با مصطفی ملکیان-ماهنامه اندیشه پویا