این گیاهان را با این داروها نخورید

_برای بیماران قلبی ممنوع
مصرف سیر یا محصولاتی که از سیر تهیه می‌شود، می‌تواند در افرادی که مصرف وارفارین دارند یا به اختلال‌ در ریتم قلب مبتلا هستند یا تجربه حمله‌ قلبی را پشت سر گذاشتند خطراتی را به همراه داشته باشد و اختلالاتی در عملکرد این عضو ایجاد کند.

_مصرف همزمان زنجبیل با برخی از داروهای بیماری‌های قلبی موجب از بین رفتن خواص و اثر دارویی داروهای شیمیایی یا موجب بروز اختلال در روند درمان می‌شود. به عنوان مثال مصرف زنجبیل در شرایطی که بیمار داروی وارفارین دریافت می‌کند احتمال خونریزی ناشی از مصرف این دارو را افزایش می‌دهد.

_زغال اخته را با کدام دارو نخوریم
مسئله‌ای که نباید نسبت به آن غفلت داشت تداخل دارویی است که زغال اخته با برخی از داروها ایجاد می‌کند. اگر چه مصرف زغال اخته در بیماران قلبی به بهبود جریان گردش خون در بدن این افراد کمک می‌کند اما در صورتی که آنها از قرص‌های ضدلخته‌شدن خون مصرف کنند اثردارویی این قرص‌ها را خنثی کرده و احتمال خونریزی ناشی از مصرف این قرص‌ها را نیز افزایش می‌دهد.


_آلوورا و کاهش میزان پتاسیم خون
 مصرف آلوورا می‌تواند منجر به افت سطح پتاسیم خون شود بنابراین در شرایطی که فردی با زمینه قبلی در مصرف این گیاه دارویی زیاده‌روی کند ممکن است مشکلاتی مانند آریتمی و اختلال‌ در عملکرد قلب را تجربه کند، ضمن آنکه گیاه آلو‌ورا در شرایطی که با داروی دیگوسین که بیماران مبتلا به بیماری قلبی مصرف می‌کنند خورده شود تاثیر درمانی این دارو را از بین می‌برد.

_آب گریپ‌فروت مانع اثراستاتین
عصاره به دست آمده ازگریپ فروت به دلیل داشتن آنزیم‌هایی مانع جذب برخی از داروها از جمله استاتین و برخی از داروهایی می‌شود که موجب درمان انسداد کانال‌های کلسیم در بدن می‌شود و اثر درمانی این داروها را از بین می‌برد.


_شیرین بیان و افزایش فشار خون
مصرف ریشه شیرین‌بیان در افرادی که مبتلا به فشارخون هستند و داروی فشارخون مصرف می‌کنند توصیه نمی‌شود چراکه مصرف شیرین‌بیان موجب افزایش فشارخون می‌شود.
 
_چای سبز و کاهش اثر داروی بیمار قلبی
 متخصصان هشدار می‌دهند که چای سبز به این دلیل که حاوی مقدار قابل ملاحظه‌ای ویتامین k است می‌تواند اثر دارویی وارفارین را خنثی کرده و از بین ببرد بنابراین باید توجه داشت افرادی که از داروی وارفارین برای کنترل و درمان بیماری قلبی‌شان استفاده می‌کنند باید از مصرف چای سبز پرهیز کنند.


_تداخل دارویی با داروی بیماری قند
درمانگران به خانم‌ها و آقایانی که به بیماری دیابت یا بیماری‌های قلبی مبتلاهستند توصیه می‌کنند تا در شرایطی که برای درمان‌شان دارو مصرف می‌کنند از مصرف تخم شنبلیله یا محصولات دارویی که با آن تهیه می‌شود خودداری کنند.

_تشدید انقباضات عضله قلب با زالزالک
درتحقیقی که روی بیماران مبتلا به بیماری قلبی که با انقباض‌های عضله قلب همراه بود مشخص شد که مصرف زالزالک بدون تجویز پزشک و به صورت خودسرانه موجب بروز نتایج منفی در روند درمان شده است.

_جنسینگ و افزایش فشارخون
استفاده از گیاه جنسینگ یا محصولات مشتق شده از آن در افرادی که به دلیل بیماری‌های قلبی از داروی وارفارین مصرف می‌کنند موجب بی اثری وارفارین می‌شود و روند درمانی آنها را دچار مشکل می‌کند.