#پنج_رفتار_مخرب_روابط_بین_زوج_ها:

☑️ بر خلاف خیانت و دروغ و خشونت که ضربه های شدید و ناگهانی به روابط می زنند، عادات و رفتارهای مخربی هستند که بسیار موذیانه و به آهستگی روابط بین یک زوج را  هر قدر هم که قوی باشد تخریب می کنند. این عادات عبارتند از:

🔸شکایت کردن میتواند هر رابطه ی خوبی را به یک شکنجه تبدیل کند حتی اگر مستقیم از طرف مقابل شکایت نکنید شنیدن غرولند و نظرات منفی آدم را خسته و روابط را فرسوده میکند. به جای گفتن "چه فیلم بدی بود" یا "وای بازم ترافیک" و امثال اینها، یا جملات مثبت بگویید یا ساکت باشید.

🔸 انتقاد کردن نیز عادت شایع و فرساینده ایست و اگر دائمی باشد از شکایت دائم نیز بدترست و براحتی پیوندهای صمیمی را به نقطه پاره شدن میرساند. برای خنثی کردن اثرات زهرآلود انتقاد این عادت را در خود بپرورانید که از شریک زندگی تان تعریف کنید و او را تایید کنید.
🔸 ثابت کردن اینکه او اشتباه میکند بخصوص در حضور دیگران - روابط شما را در حالی خراب می کند که هیچ سودی عایدتان نمی شود. مثلا چه فرقی می کند که شما مهمانی را ساعت یازده ترک کردید یا دوازده؟ یا اینکه رنگ موهای میزبان قهوه ای سیر بود یا سیاه؟
  🔸کنترل کردن همسر نیز از رفتارهایی است که رابطه ی صمیمی بین زوجین را از بین می برد.وقتی به شریک زندگیتان بگویید چه کند و چه نکند، حتی اگرصلاح او را می خواهید، باز هم نشان می دهید که نسبت به او قدرتمند هستید و با این کار به قلب رابطه تان سم می پاشید. سعی کنید بیشتر پذیرنده باشید تا فرمانده.

🔸 گفتن "نه" به جای "بله" حتی وقتی پیشنهاد او به نظرتان غیر منطقی میرسد کار صحیحی نیست و به جای مخالفت و "نه" گفتن بهتر و سازنده ترست که بگویید "بله تا آنجایی که ممکن است" یا "باشد تمام سعی ام را خواهم کرد".

📚مهارت های حل تعارض در همسران